Just another WordPress.com site like the others

En ny dag och nya lik i garderoben

Så det regnar ute, typisk svensk höst/vinter men vad fan hade man förväntat sig. Snart är det ny vecka med nya bravader, hmm undra vilka lik som gömmer sig garderoben denna vecka? Faktum är att jag vet vilka överaskningar kommande vecka bjuder på men det kan jag ju inte avslöja i detta inlägg, då finns det ju inget att berätta senare 😉 men jag kan ju säga som så att det kommer att bli tonvis med Rock ´n´Roll och det är ju alltid trevligt.

I morgon är det löning och det är ju alltid trevligt med cash, dock inte lika kul när massa pengar försvinner till räkningar och dyrligt.

På tal om lik i garderoben, dom flesta som känner mig kan nog hålla med om att jag är ganska morbid och har en ganska rå humor, och detta har fått med att fundera på döden och livet efter det. Har funderat lite över hur jag vill att min begravning ska vara, hur folk ska bete sig och vilken musik som ska spelas osv. Hahaha nä skämt å sido jag ska inte ägna mig åt att prata om döden nu men tanken är intresant.

Jag har tänkt på det här med medier och vilken makt dom har över oss konsumenter. Det krävs så otroligt lite för att vi människor ska börja konsumera, mkt mer än vad vi behöver. Reklamfilmer och dyrligt är som virus, virus som tränger ner i vårt undermedvetna och infekterar våra hjärnor med info och som talar om att ”det här ska du köpa, det här behöver du.” Det värsta är att ju mer man tittar på reklam ju djupare rotat blir budskapet.

Kommentera

