Just another WordPress.com site like the others

Idioterna anfaller!

Ja då är jag här igen, tillbaka på jobbet efter gårdagens ledighet. Min morgon började lite halvdåligt och skulle senare visa sig eskalera något allt eftersom tiden gick. Det hela började med att jag vaknade något försent vilket fick mig att ofrivillgt börja stressa en smula, såå jag for in i duschen, slängde på mig kläderna och gick.

Kom ner till tunnelbanan och pang, packat med folk. Nåväl jag kliver på tuben och får stå intryckt i ett hörn hela resan, okej det är inte Sthlms längsta resa tar ca 8-10 min men är du trött e det fan inget kul. Så jag kommer fram till centralen och det är då det tar hus i helvete. Dörrarna öppnas och jag ska precis kliva av då det dyker upp flertalet människor som tränger sig på innan vi som skulle av hunnit gå av (SL regelverk säget klart och tydligt att man släpper av folk före man går på).

Hur som helst dom tränger sig in i vagnen var på jag höjer rösten, redan irriterad över färden, ”Idiotjävlar flytta på er, jag ska för i helvete av här!” Jag kan lova att jag fick många förvånade blickar på mig.

Kommer sen till pendelperongen och pang igen, ap-mycket folk en andra gång, okej tänkta jag pendeln e en aning större än tuben så det här blir inga problem och mkt riktigt inga problem det fanns gott om sittplatser så jag satte mig ner, drack mitt kaffe och lyssnade på min musik instäng i min egen lilla värld då….

Jag tittar upp vid ett tillfälle och får sen en ful gubbe som sitter och råblänger på mig, skit samma tänker jag och återgår till mitt. 5 min senare tittar jag upp en gång till denna gång för att kolla klockan och då mina vänner, då får jag se att gubben fortfarande stirrar på mig.

Jag ställer mig upp och skriker ”Gubbjävel vad glor du på?”. NEJ inte riktigt men min hjärna skrek det, fruktansvärt irriterande och oförskämt att stirra på det viset fan har folk inget bättre för sig? I vanliga fall har jag inget emot uppmärksamhet men just idag, just på morgonen när jag e på väg till jobbet är jag inte intresserad av uppmärksamhet, jag vill bara sitta på mitt säte och dricka mitt kaffe och lyssna på min musik.

Så idag var det otroligt många idioter samlade i city på en och samma gång.

Kommentera

