Just another WordPress.com site like the others

Sanningens ord varje dag, rutiner!

När vardagen rullar på pär automatik mår jag som bäst, samma rutiner varje dag. Ibland undrar jag om jag inte har en liten släng av Aspbergers syndrom. Jag vet inte om det bara är jag men jag blir ibland nästan sjukligt stressad av t,ex semester fast samtidigt tycker jag att det är sjukt skönt med långledigt.

Men just det här med att rutinerna försvinner så fort man har semester eller är ledigt, då blir jag stressad så in i helvete. Jag borde skaffa mig en rutintavla med några punkter på saker som måste ordnas varje dag och sen aldrig tappa bort eller sudda ut den.

MEn nu är det ny vecka och det är ju skönt att man inte står och trampar på samma ställe som igår utan faktiskt rör sig framåt. Gårdagen var dock sjukt nice, jag och älsklingen låg i princip och sov halva dagen tills det var dags för att handla middag. Drok till Coop och fläskade loss med en fläskfilé. Sen bar det av hem igen och käka helstekt marinerad fläskfilé med klyftpotatis och tsatsiki, riktigt gott vill jag lova.

 

Kommentera

