Just another WordPress.com site like the others

Teknikmagasinet, ät skit!!

Ibland blir jag bara bså jävla irriterad på vissa butiker och deras anställda. För lite mindre än en månad sedan var jag inne på Teknikmagasinet och köpte mig ett par Koss porta pro hörlurar för en hyfsad peng, inte överdrivet dyra men ändå några hundralappar. Igår eftermiddag på väg till jobbet går den ena luren av, rakt av och faller av skenan så nu har jag en skena men 2 fungerande lurar var av den ena sitter fast enbart i sladden.

Så idag var jag inne på Teknikmagasinet i Liljeholmsgallerian och ville reklamera mina lurar, tror ni jag fick det? Näe då ville han ha det till att det var en slitningsskada och självförvållat och att jag måste kontakta Koss själva för att koss i sin tur har sagt att ”Dom inte får byta varan i affären”. Bullshit säger jag, för det första har jag knappt använt dom och för det andra hur fan kan det vara en förslitningsskada om dom bara är ca 20 dagar gamla?

Nu har jag beslutat att kontakta dels Koss via mail för att tala om för dom hur deras återförsäljare resonerar och fråga hur det kan komma sig att det inte går att reklamera på vanligt vis? Jag ska också anmäla ärendet hos KO (Konsument ombudsmannen) För att jag anser mig ha rätten på min sida i det här fallet! 

2 svar

  1. medelia

    Sjukt dåligt! Om de är så pass nyinköpta har du ju till och med ångerrätten kvar.

    Låt dem inte försöka lura dig sådär, är varan under 1år gammalt har du kvar garantitid, det kan knappast vara varken slitningsskada eller annat. De borde ta tillbaka varan direkt bara. Anmäl! 🙂

    november 18, 2010 kl. 4:26 e m

    • Jo jag vet, blir lite irriterad över detta, det är faktiskt till och med 2 års garanti på dom. näe det är varken självförvållat eller en slitningsskada, jag menar dom ska väl ändå hålla för brukt det är väl det som är meningen? :S

      november 19, 2010 kl. 11:38 f m

Kommentera

