Just another WordPress.com site like the others

Jag ska göra kaos på dom!

Alltså jag jag förstår mig inte på SL och MTR, Dom sistnämnda tog över Sthlms länstrafik för några år sen. I samma veva som dom köpte upp SL lovade MTR i ett pressmeddelande att dom skulle aktivt skulle för att stoppa plankare och att tunnelbana, pendeltåg och buss skulle gå på utsatta tider, med andra ord förhindra förseningar, inställda avgångar osv.

Visst dom har vidtagit en rad åtgärder för att förhindra plankandet på tuben och pendeltågen genom att bl.a sätta upp höga glasväggar vid spärrarna, öka antalet väktare och trygghetsvärdar och det är ju helt ok jag menar vem vill inte känna sig säker när man åker hem från jobbet en lördagkväll? MEN dom har även höjt avgifterna för månadskortet! När jag flyttade till Sthlm för ca 7 år sedan kostade kortet 520 kr, nu 7 år senare har man höjt priset till 690 kr vilket är en höjning på ca 170 kr, på 6,5 år och det mina vänner är galenskap.

Sen har vi ju det där med att stoppa förseningar, jag vet inte om det bara är jag men jag upplever att förseningar och inställda avgångar har ökat på sista tiden, det är iaf minst 5-6 förseningar per dag i nuläget jämfört för ca 3 år sen då det faktiskt inte alls var speciellt många förseningar. Senast i morse fastnade jag mellan Hornstull och Zinkensdamm pga ”sjukdomsfall” på Östermalm, vad det nu ska betyda.

Flera dagar i rad nu har det varit totalt kaos på Sthlms central, hundratals med människor som ska med samma tåg vilket resullterar i att man ibland får ta och vänta på nästa tåg för att det man hade tänkt ta är fullpackat.

Gör dom kaos på mig ska jag göra kaos på dom!

Kommentera

