Just another WordPress.com site like the others

Tankeverksamhet i överljushastighet

Jag har kommit på att jag är en tänkare. Jag tänker och funderar väldigt mkt och väldigt ofta. Det är nästan så att skulle min hjärna accelerera lite till skulle den få en egen omloppsbana.

Jag har otroligt lätt för att hamna i någon sorts tanke och funderingsvärld. T.ex vad fan har Sverige i Irak att göra? Det är ju inte ens vårat krig. USA har startat det och då får dom fan i mig se till att lösa det också, det är väl ändå inte meningen att vi ska behöva ”städa” upp efter dom, bara för att dom inte kan sköta ärendet på ett snyggt sätt.

Att det näst intill råder anarki i Irak är tack vare USA, när Saddam Hussein greps borde Usa ha lämnat landet men näe då ”vi stannar kvar ett tag till för att upprätthålla demokratin”. Det där e rent skitsnack, dom vill bara åt Iraks olja.

En annan sak som fick fart på tankeverksamheten vart i morse när jag satt på bussen på väg till jobbet. Jag satt och läste i tidningen Sthlm city när jag kom över en artikel om den ökade yrkeskriminaliteten i Sverige och att polisen blundar för grupper så som Hells Angels osv vilket betyder att dom kan i princip härja fritt och förpesta oss.

Det känns lite skruvat med tanke på att vi inte lever i ett korrupt land utan här ska det ju råda demokrati, iaf är det sagt så men sen om det fungerar i praktiken är ju en annan femma.

Men över lag så är det svenska rättsväsendet och dess lagar j****t knasiga. En person som döms för narkotikainnehav eller smuggling får allt som allt ofta ett väldigt högt straff dvs från 6 upp till 12 år, däremot en person som döms för våldtäkt får på sin höjd 1 år i fängelse. Kom igen hur kan det komma sig att narkotika väger tyngre än att förstöra någons liv för all framtid? Till och med en mördare får lägre straff än missbrukarna eller langarna, det borde vara mord, väldtäkt och innehav på straffskalan inte tvärt om…

Kommentera

