Just another WordPress.com site like the others

Ett år närmare pension och fortfarande ett betongtak att borra i!

Jaha då sitter man här igen, ett år äldre men fan i mig inte ett skit klokare. Lite konstigt för det brukar väl heta att ju äldre man bli desto klokare blir man? Vet inte riktigt om jag tycker att det stämmer. Kan dock konstatera ett faktum, jag är ett år närmare pensionen och att jag har levt en tredjedel av livet.

Födelsedagen igår var helt okej då jag var och käkade julbord med jobbet på sjätte tunnan i gamla stan. Grym gott julbord hade dom vill jag lova, det var revben, köttbullar, prinskorvar, diverse kallskuret, lite sill och annan fisk och massor av annat. Det enda som saknades var skaldjursavdelningen sen hade det varit complete. Måste passa på att lyfta fram ölen Sleepy Bulldog winter ale från gottlands bryggeri, jag e inte storm förtjust i varken Ale eller julebrygg men den här var riktigt god inte alls så besk som dom annars tenderar att vara.

Det där förbannade betongtaker driver mig till vansinne, på vissa ställen sjunker borren in lätt som en smörkniv i rumstempererat smör och på vissa ställen är det som att försöka borra i en diamant med en pappersbit. Jag fattar inte att det kan skilja så när hålen bara är ca 2 cm ifrån varandra?

 

Kommentera

