Just another WordPress.com site like the others

Semper Fidelis. Allways faithful

Jaha då var han i farten igen. Jag har kommit på att det e fan så jobbigt att uppdatera bloggen varje dag och hitta på något att skriva som gör att dom som läser inte tröttnar, alltså att inte upprepa sig. Intressanta inlägg är oxå svårt för vad tycker folk är kul att läsa om? Det kan ju inte vara så kul att läsa om en icke känd persons liv i vardagen om det inte är så att det händer sjukt mkt saker i ens liv.

Jag menar det jag tycker är kul och intressant kanske inte faller andra i smaken och då gäller det ju att kompromissa med sig själv om vad man ska skriva om och vad blir det då? Jag menar jag skulle kunna skriva om sånt som människor i allmänhet värkar vilja läsa om alltså mode. JAg är inte helt ointresserad av detta ämne men det ligger mig absolut inte varmast om hjärtat och då känns det inte som en bra idé att skriva om just mode.

Såå jag tror jag tar och pratar om något som ligger mig varmt om hjärtat ist, nämligen musik. Jag har alltid varit ett ”Metal head” och lyssnat på alla tänkbara former av metal musik, allt från industrial till black och death. även lite mer klassisk rock så som Judas Priest och Thin lizzy. Allt eftersom jag blivit äldre har smaken ändrats en del men i det stora haela lyssnar jag fortfarande på nästan samma band nu som då.

Musik som alltid håller oavsett vad är den bästa musiken. VIlkan band kan jag då rekomendera? Jo ska du vara hemma och städa, ta några järn med vännerna eller hänga i någon soft bar kan jag rekomendera Nashville Pussy som är ett southern rockband, Mad Sin som är ett underground Psychobilly band, Pantera ett amerikanskt band finns inte så mkt mer att säga mer än att dom e/va riktigt tunga. Ska du till gymmet, ”ultrakröka” eller bara är ute efter lite extra adrenalin kan jag varmt rekomendera Deathcore banden Job for a cowboy (JFC) eller Suicide Silence och är du ute efter lite mer Old School Death/black classics rekomenderar jag Emperor, Cannibal corpes, Immortal eller Dark Funeral.

Där e några guldkorn som får adrenalinet att sjuda lite extra i den annars så gråa vardagen och skulle musiken inte falla dig i smaken får du väl lyssna på det du föredrar.

Semper Fidelis: ”Allways faithful to the core”.

Kommentera

