Just another WordPress.com site like the others

trafikvärket är ta mig fan mer funktionshindrade än dom som faktiskt sitter i rullstol!

Jag måste beklaga mig som många ggr förr, jag vet att det händer ofta men detta är fan i mig katastrof! Trafikvärket och alla andra som basar över våra vägar i Sthlms alla kommuner är ta mig fan mer funktionshindrade än dom som fakiskt sitter i rullstol, Fast deras funktionhinder handlar om total oförstående och inkompetens. Skulle ut en sväng tidigare idag på jobbet, jo tack det var ett rent helvete. Vägarna e så dåligt plogade att vi fick kämpa i säkert 20 min för att komma till vår destination. En väg som i vanliga fall kanske tar 5-10 min att gå men pga all snö som plogbilarna inte tar med sig tog det som sagt det dubbla.

Tack vare det så bli alla människor i rullstol näst intill satta i ”husarest” pga plogarnas inkompetens för under vintern finns det bara tre alternativ, åka bil, färdtjhänst eller stanna hemma. Färdtjänstbussar finns det ganska många av men det räcker inte på långa vägar till alla och hur kul ere men samåkning? Bil är det inte alla som har eller kan använda så det alternativet faller bort i många fall. Vad återstår då? Jo att stanna hemma och det kanske man inte känner för i 4 månader och allt detta pga kommuner, vägvärket och plogbilarnas brist på kompetens och intresse.

Kommentera

