Just another WordPress.com site like the others

Små barn ska inte leka med verktyg framför allt inte knivar

aj då

mitt finger

Jag skulle då fortsätta på mitt byggprojekt på jobbet då plötsligt detta inträffade! Jag lyckades måtta fel och skar igenom halva fingertoppen, aj aj aj vad det sved kan jag lova. Skulle då ringa till närakuten i Jakobsberg, där jag fick lämna mitt nr så skulle dom ringa upp mig. Detta var igår kl 18.30 på kvällen och dom skulle ringa tillbaka ca 19.30 alltså en timma senare, ringde dom? N äe kl blev 20.00 och dom hade fortfarande inte ringt så 20.15 ringde jag igen och lämnade mitt nr och denna gång skulle dom ringa upp vid 20.25, kl 20.36 ringer dom tillbaka och efter 10 min i telefon med sköterskan kom vi fram till att jag skulle tvätta fingret och sedan tejpa det vilket jag gjorde. Till det hela hör att jag är dödsförskräckt för sprutor och nålar så att sy var det inte någon fråga om. Så nu håller jag tummarna för att det läker som det ska och att jag får tillbaka känseln i fingret samt slipper infektioner.

Så vad har vi lärt oss nu då? Jo att små barn inte ska leka med verktyg 😛

Kommentera

