Just another WordPress.com site like the others

Some kind of monster in my closet and under my bed

Hoppla hoppla vilken trist dag, mulet som in i helvete och fortfarande kallt ute. Som jag har skrivit i min bloggpresentation är detta en online klagomur där jag i första hand kan få utlopp för diverse frustrationer men även positiva ting kommer upp ibland och det är ju viktigt att skriva av sig ibland så att allt inte rinner över till slut.

Jag är en riktig tänkare som har tusentals tankar i skallen varje deg var av vissa skapar en groteskt enorm frustration och en sak som jag har skrivit om förut och som fortfarande är aktuell är USA:s förbannade krigande i Irak!

Jag låg igår kväll och kollade på en dokumentär om Wikileaks och Julian Assange. Det har blåst och blåser orkan runt den mannen och hans sida, just nu håller rättegången mot honom på och samtidigt fortsätter Wikileaks att släppa hemlighetsstämplade dokument från US Army. Saken som gör mig lite extra frustrerad och rent av förbannad är en dryga halvtimme lång filmsekvens filmad från en amerikansk apache helikopter, filmen visar hur bla en grupp med människor vandrar på en gata varpå helikoptern öppnar eld. Anledningen skulle då vara att personerna var beväpnade upprorsmakare, det kom att visa sig att i själva verket var dom inte det utan 2 av personerna kom från nyhetsbyrån Reuters och det så kallade ”vapnet” som besätningen ville få till en RPG (raketgevär) var i själva verket nicon med 300 mm lins. Nästa sekvens visar en minibuss som kör upp jämte dom medskjutna människorna för att hjälpa till varpå pilot och skytt tillsammans anropar centralen och ljuger om en fientligt inställd mob och ber om tillstånd till att öppna eld. I minibussen sitter en pappa med 2 barn 4 respektive 10 år på väg till skolan, pappan dör av sina skador men barnen överlever.

Mna slutsatser blir däför att USA är inget annat än krigsförbrytare och mördare, Jag har aldrig tyckt om USA speciellt mkt pga deras mentalitet och ideal för att i mina ögon är dom en bunt med inavlade ociviliserade bonnläppar, men de här händelserna har bara ökat mitt ogillande. Obama borde skämmas, han är som alla andra politiker som lovar en jävla massa  men håller inte en hälften av allt.

Kommentera

