Just another WordPress.com site like the others

Arkiv för februari 11, 2011

one-way ticet to hell and back

Tidigare den här veckan såg det ljust ut, solen sken och snön hade nästan helt smällt bort. Finaly tänkte jag då, äntligen lite tecken av våren som man i dagsläget längtar efter. Men inte då givetvis ska det till att frysa på igen och på köpet får vi snöstorm.

Om vi människor vore Jesus då skulle vädret ta mig fan vara Judas Iskariot för vädret har fan i mig förått mig och alla andra som väntade sig våren. Med snön kommer inget gott bara massa olycksfall, förseningar och diverse krämpor.

En sak som har slagit mig är hur otroligt kallhjärtade och grymma barn kan vara mot varandra, i Aftonbladet kan amn läsa om en sexåring som blev knivskuren på förskolan för att han gillar rosa kläder och balett. Inte nog med att barnen är hjärtlösa mot varandra personalen på skolor där det förekommer mobbing (i princip alla skolor) avfärdar händelserna, som i det här fallet där en ur personalen tyckte att pojken får skylla sig själv” för att bär man rosa kläder får man vara bered på att bli mobbad”.

Vad är det för en jävla inställning? Ska inte barn kunna gå till dagis eller skola utan att vara rädda för att bli retade eller slagna? Sverige har skitlagar när det kommer till barn, både i skola och på regeringsnivå. Varje år begår ca 50 barn/ungdomar självmord i Sverige pga att dom blir mobbade, det är ca 1 barn/vecka. Och dom barn som inte går den vägen förflyttar man till en annan skola, det är väl ändå mobbarna man ska flytta på? dom borde inte ens få gå i skolan!

”Barn är lömska, grymma och sadistiska” – Charles Bukowski