Just another WordPress.com site like the others

I denna ljuva tid, en annan plats och en annan värld

Nu känns det på allvar att våren är här och att sommaren är på ingång. Solen lyser hejdlöst, himlen är klarblå och dom ljumna vindarna smeker min kind inte alls dessa bitande kalla nordanvindar som äter sig igenom ben och märg.

Det känns i kroppen, värem gör gott för kropp och själ och snart är det fan i mig dags för årets första grillning tror jag bestämt,.

Nu när jag ändå sitter här med mitt kaffe och plitar ihop ett inlägg känns det som att det är aktuellt att prata om sommaren som är en sak per definition, sommar det är när solen lyser över östergaarn, sommar det är när humlor brummar och myggen blir med barn, sommar det är när lyckan bjuder sorgen upp till dans visst skulle det va´trist om sommar´n inte fanns?

Så vad händer i sommar? Ja det är väl tänkt som så att jag och min sessa ska ta oss till Borås til päronen och sen vidare ner till Malmö och över till Köpenhamn så det ser jag fram emot annars ska jag väl försöka hinna med diverse events och givetvis vännerna.

Kommentera

